25 januari 2013

Mycket gnäll nu!

Ja, det är mycket gnäll nu här från 
min sida.
Men är man en medleålders bitch
så är man ;)

Dagens gnäll: TRAFIK!!!
Idag körde jag Karro till skolan, det är dimmigt, halt
& inget höjdar väglag direkt.
Mellan Kvarntorps rondellen & Ekeby blir jag
mer eller mindre trängd åt sidan
av en mindre lastbil.
Jag höll drygt 80 km/h, dvs den tillåtna 
hastigheten.
Från rondellen hängde han i princip på dragkroken
på min bil. Sen bestämde han sig för att det var dags
att köra om.
Vilket innebar att jag fick ställa mig på bromsen för att
lastbilen & en mötande bil ej skulle frontalkrocka.

När vi senare närmade oss Örebro möttes vi av bilar som
blinkade med hellysen.
Trodde först att de varnade för fartkontroll eller nåt,
men det visade sig  vara en viltolycka.
En bil hade kolliderat med ett rådjur & precis
bredvid låg ett litet kid som levde. 
Föraren till bilen stod utanför & pratade i telefon.
Jag stannade på vägrenen & satte igång varningsblinkers,
en lastbil som kom efter mig stannade på körbanan med
sina varningsblinkers igång.
Men likförbannat kommer det bilar bakom oss som inte ens 
saktar in när de ser 2 fordon som varnar.
Utan de gasar förbi & tvingar mötande trafik ut på vägrenen.

Måste man verkligen ha så bråttom att man 
riskerar sitt eget & andras liv??

Inga kommentarer: