1 juli 2013

Bra helg

Så var helgen slut!
Och den har inneburit arbete.
Stallet har fått sig en omgång. 
Vi har mockat hagar.
Jocke lade nytt golv i sadelkammaren.
 Det har tagits bort trasigt staket
och vi bestämde även att nu är det
slut med sjuka hästar så sjukhagarna
togs bort ;)
Brännässlor & ogräs har trimmats bort runt stall &
gödselstack.
Marie har öst ur gammalt, äckligt hö
på loftet.
Och jag har målat i ponnystallet samt
"möblerat om" i det andra stallet.

Resultatet blev kanonbra!
Men jag är helt färdig i kroppen nu.
Gamla tanter får lätt träningsvärk & ont
lite överallt av sånt här.

Sadelkammargolvet före
Jocke & Marcus tar en paus under åskskuren som kom.
Nu är golvet klart. Ljust, snyggt & lättare att hålla rent
Ändrade även om lite med tränshängarna så det blev lite bättre plats


Halva väggen i ponnystallet som jag måade
Mycket ljusare direkt. Linn & jag bestämde även att boxarna ska målas i ljusgrått & vitt (nångång)



Stonas hage, nymockad & fin & redo för när de kommer tillbaks från sommarbetet.

Jocke kan det mesta :) Fixar även köksskåp i Maries kök.









Amanda & Linn plockade ner trasigt staket & även sjukhagen.

Jobbar man hårt blir man hungrig. Å naturligtvis så börjar det regna igen så fort grillen tänds.

Många runt bordet. MYS!

Lurven var inte det minsta ledsen för att det blev en 2-dagars vila

I "stora" stallet så möblerade jag om garderober & foderbingen. Satte upp nya täckeshängare + hängare för grepar/sopborstar & Linn rengjorde stallgolvet med högtryckstvätten.



Inga kommentarer: